Isnin, 22 September 2008

ALHAMDULILLAH,SEMAKIN RAMAI YANG PUSING

Mereka ini dahulunya begitu bangga melaungkan CEMERLANG GEMILANG TERBILANG. Di T-Shirt, di cermin kereta, di rumah dan pejabat, di sekolah, semuanya terpampang CEMERLANG GEMILANG TERBILANG. Sedikit Pak Lah - Sedikit Pak Lah. Kini mereka sudah ada cogankata baru TEMBELANG TEMBERANG TERAJANG.

YB Dr Mohd Puad Zarkashi - Ketua UMNO Bahagian Batu Pahat
Ketua- ketua UMNO bahagian meminta Majlis Tertinggi (MT) parti itu supaya tidak mengabaikan keresahan di peringkat akar umbi berhubung isu peralihan kuasa pucuk pimpinan UMNO.

Ketua UMNO Bahagian Batu Pahat, Dr. Mohd. Puad Zarkashi berkata, sekiranya keresahan dan pandangan ahli diketepikan, gelombang di peringkat akar umbi dikhuatiri akan membahayakan parti.

Katanya, akar umbi tidak lagi boleh berdiam untuk menyatakan pendirian bahawa merekalah yang sepatutnya berhak memutuskan soal pimpinan dalam parti.

Beliau percaya pada mesyuarat bahagian kali ini, akar umbi akan bertindak berani menyatakan pendirian mereka mengenai calon yang mereka fikir wajar dijadikan pemimpin.

"Jika ini berlaku, kita tidak dapat menahan arus ini. Apa pun janji yang kita buat, ia tidak akan dapat mengubah pendirian mereka," katanya kepada Utusan Malaysia hari ini.

Mohd. Puad berharap MT UMNO akan mengambil kira pandangan ahli-ahli supaya tidak berlaku pertembungan yang hebat dalam parti.

Beliau berkata, barisan kepimpinan UMNO perlu lebih terbuka, bersikap jujur serta realistik tentang pandangan dan keresahan ahli-ahli di peringkat akar umbi.

Katanya, mereka tidak harus mengeluarkan kenyataan untuk menyedapkan hati, seolah-olah semuanya baik sedangkan di peringkat bawah ahli-ahli UMNO resah dan bimbang.

"Bahaya jika parti bersikap tidak realistik kerana kesannya seperti yang berlaku pada Pilihan Raya Umum Ke-12 boleh berulang," katanya.

===============================

Datuk Saifuddin Abdullah _ Timbalan Menteri Pembangunan Usahawan & Koperasi

Sementara itu, Naib Ketua UMNO Bahagian Temerloh, Datuk Saifuddin Abdullah berkata, UMNO perlu memberi suara yang lebih kepada akar umbi untuk menyuarakan pendapat mereka berhubung dasar-dasar parti.

Katanya, setelah enam bulan mengharungi kesan buruk Pilihan Raya Umum Ke-12, sudah tiba masanya UMNO melakukan perubahan tersebut.

"Kebetulannya isu sekarang ialah peralihan kuasa dan pada saya, inilah detik permulaan yang sangat penting.

"Jika dalam keadaan 'sakit' sebegitu pun UMNO masih enggan mendengar pandangan akar umbi, ia akan menghadapi masa depan yang sukar," katanya.

0 ulasan: