Khamis, 12 Januari 2012

TAHUKAH ANDA : KENAPA ANWAR IBRAHIM GEMAR 'STRATEGI JALAN BELAKANG'

TAHUKAH ANDA : RANCANGAN ANWAR IBRAHIM MELALUI JALAN BELAKANG UNTUK JADI PM GAGAL BILA TAK DIPENJARAKAN.

Anwar lebih suka masuk penjara kerana tahu hanya itu sahaja cara terakhir yang akan buat penyokongnya dan pengundi atas pagar merasa simpati dan seterusnya mengundi PR pada PRU13 nanti.

Sebab itu, beliau mengumumkan akan ada 'Perdana Menteri sementara' selepas PRU13 yang kemudiannya akan mengubah undang-undang bagi membolehkan beliau dibebaskan dari hukuman atas kesalahan memasukkan air maninya ke dalam dubur Saiful Bukhari secara suka sama suka seterusnya dilantik sebagai 'Perdana Menteri kekal'.

Tapi dengan keputusan Hakim yang melepas dan membebaskannya, 'STRATEGI JALAN BELAKANG'nya kini musnah. Ini bukan 'STRATEGI JALAN BELAKANG' pertamanya.

Kali pertama beliau menggunakan 'STRATEGI JALAN BELAKANG' untuk menjadi Perdana Menteri ialah ketika beliau menjadi Timbalan Perdana Menteri merangkap Menteri Kewangan. 'STRATEGI JALAN BELAKANG' beliau adalah dengan meruntuhkan ekonomi negara dan berharap rakyat akan sengsara seterusnya marah kepada Tun Dr Mahathir. Kemarahan rakyat ini akan menghalalkan segala tindakannya untuk menjatuhkan Tun Dr. Mahathir seterusnya mencapai impiannya menjadi Memamda Perdana Menteri. 'STRATEGI JALAN BELAKANG' nya ini gagal.

Sejak itu beberapa lagi 'STRATEGI JALAN BELAKANG' yang dilancarkannya demi untuk menjadi Memanda Perdana Menteri. Kebanyakannya melalui kaedah menghuru harakan negara. Rakyat diajak memberontak menentang kerajaan. Reformasi dijadikan slogan. BERSIH 2.0. Dan terakhir Kempen Bebaskan Anwar 901.

Selepas PRU12, dakwaan beliau bahawa Pakatan Rakyat akan mengambil alih kerajaan persekutuan adalah 'STRATEGI JALAN BELAKANG' Anwar yang terbesar dalam banyak-banyak 'STRATEGI JALAN BELAKANG' yang pernah beliau lakukan. 'STRATEGI JALAN BELAKANG' 16 SEPTEMBER ini telah menyedarkan banyak pihak akan budaya fitnah dan pembohongan yang telah mendarahdaging dalam diri Anwar Ibrahim dan telah disuburkan dalam partinya PKR serta rakan-rakan sekutunya dalam Pakatan Rakyat.

Semua STRATEGI JALAN BELAKANG ANWAR GAGAL. Tetapi yang menjadi persoalan adalah : MENGAPA ANWAR BEGITU SUKA DENGAN 'JALAN BELAKANG?'

MUNGKIN JUGA ADA BENARNYA INGATAN DARI SEORANG KAWAN : "JANGAN SESEKALI DICUBA JALAN BELAKANG. SEKALI DICUBA, SEKALI MERASA, PASTI NAK LAGI". Mungkin itu sebabnya Anwar begitu ketagih dengan JALAN BELAKANG.

0 ulasan: