Ahad, 22 November 2009

SERAMBI MEKAH PUN ADA MACAM NI?

Kanak-kanak diculik, dirogol bebas selepas 20 jam

KOTA BHARU - Seorang kanak-kanak berusia 11 tahun yang diculik dan dipercayai dirogol dikembalikan sendiri oleh suspek selepas hampir 20 jam dilarikan petang kelmarin.

Mangsa, seorang murid dari sebuah sekolah rendah di Pengkalan Chepa, di sini dihantar pulang di rumahnya di Padang Tembak kira-kira jam 10 pagi semalam.

Mangsa dilarikan seorang lelaki yang menunggang motosikal kira-kira 500 meter dari rumahnya petang kelmarin selepas keluar bersama kawan-kawannya petang kelmarin.

Kira-kira jam 4 petang kelmarin, kanak-kanak perempuan berkenaan bersama empat lagi kawannya keluar untuk mencari salah seorang adiknya.

- Dapatkan berita penuh di SInar Harian hari ini.

MataHati~ Selagi kita bernama manusia yang telah diberikan nafsu di samping akal dan fikiran. Selagi masih ada syaitan yang memang kerjanya adalah untuk memesongkan manusia dan selagi ada syurga dan neraka, maka selagi itu kejadian ini akan berkemungkinan untuk terjadi. Tidak kira sama ada ianya terjadi di Amerika, di Teluk Sengat, di Damansara mahupun di Kokdiang atau di Kota Bharu yang bergelar serambi mekah itu.

Janganlah hendaknya umat Islam terus diperbodohkan oleh dakyah PAS seolah-olah dunia ini akan aman tanpa rasuah dan jenayah apabila PAS diberikan kuasa untuk memerintah. Apa yang sedang berlaku di Kelantan malah memberikan imej yang lebih buruk lagi kepada agama Islam. Isu Tajaan Haji dan amalan Nepotisme Nik Aziz dalam perlantikan jawatan adalah suatu tindakan yang tidak Islamik langsung.

Teringat kata-kata Bekas Pejuang PAS yang pernah dikenakan ISA kerana cuba merampas kuasa di Kelantan dan Terengganu suatu ketika dahulu, Ustaz Omar Khalid : "Wal HarRaMun Kalau Makan Sorang - Wal HalalLun Kalau Bagi Dua" yang bererti : sekiranya sesuatu itu tidak menguntungkan PAS maka akan difatwakan sebagai HARAM manakala jika ianya menguntungkan PAS sebaliknya ia dikira menjadi HALAL.

Dahulu HARAM sembahyang di Masjid Kerajaan. HARAM bekerjasama dengan Kafir MCA & MIC. HARAM makan sembelihan Orang UMNO. Dan berbagai lagi HARAM.... Inikah yang sebenarnya diajarkan oleh agama Islam atau ini hanya ajaran politik PAS? Kenapa disamakan ajaran Islam dengan Ajaran Politik PAS. Bukankah Islam itu AGAMA sebaliknya PAS hanya PARTI POLITIK. Itu pun tak tau....

0 ulasan: