Selasa, 19 Mei 2009

ANAK RAJA PET PERLUKAN PERHATIAN BAPANYA

Elakkan membesarkan anak dalam suasana yang penuh fitnah dan kepalsuan.

Selasa Mei 19, 2009

Anak Raja Petra mengaku salah mencuri

Raja Azman Raja Petra, 32, yang beralamat No 5, Jalan BRP 5/5, Bukit Rahman Putra, Sungai Buloh dekat sini, mengaku bersalah selepas kesemua pertuduhan dibacakan terhadapnya oleh jurubahasa mahkamah pada pukul 11.30 pagi.

Raja Azman Raja Petra (tengah) mengaku bersalah di Mahkamah Majistret di sini hari ini terhadap empat pertuduhan mencuri dan memiliki harta curi.


SHAH ALAM: Anak lelaki penulis blog, Raja Petra Raja Kamaruddin, mengaku bersalah di Mahkamah Majistret di sini hari ini terhadap empat pertuduhan mencuri dan memiliki harta curi.


Dia didakwa mencuri sebuah motosikal jenis Yamaha RXZ milik Mohd Syaiful Setapa, 24, seorang operator pengeluaran, membabitkan kerugian RM8,000 di No 65, Jalan Batas 2, 19/6b, Seksyen 19 di sini, pada 9.30 pagi 20 Mac lepas.



Tertuduh yang ditangkap pada 6 Mei lepas juga mengaku memecah masuk ke dalam rumah Mohd Syaiful dan mencuri beg duit mengandungi kad pengenalan, wang tunai RM20, cukai jalan, kad ATM Maybank dan BSN serta lesen memandu Mohd Syaiful di alamat, masa dan tarikh yang sama.

Elakkan membesarkan anak dalam suasana kebencian dan kemarahan.

Raja Azman juga mengaku mencuri telefon bimbit dan seutas jam tangan bernilai RM3,850 milik seorang pelajar, Saipul Adli Mohamed Yunus, 21, di rumah mangsa di No 16, Jalan Sastera, U2/1K Seksyen U2 di sini, pada 10 pagi 24 April lepas. Tertuduh, yang tidak diwakili peguam, turut mengaku bersalah memiliki sebuah motosikal curi kepunyaan seorang pelajar, Ahmad Firdaus Jalaluddin, 23, bernilai RM6,000 di depan rumah No 3, Tingkat 1, Blok 1, Apartmen Kinrara Court, Puchong pada 10.40 malam 5 Mei lepas.

Elakkan membesarkan anak dalam suasana bermegah-megah dan riya' dengan kehebatan diri.

Majistret Norkamilah Aziz mengenakan ikat jamin RM10,500 dengan seorang penjamin bagi kesemua pertuduhan dan menetapkan 19 Jun ini untuk menjatuhkan hukuman.

"Errr...Ini semua... errrr ... seperti biasa... errrr.. konspirasi UMNO/BN untuk menjatuhkan AnWAR...Tentu anak saya telah diugut dengan pistol dihunuskan diduburnya agar dia terpaksa mengaku... Ini mesti kerja UMNO/BN... Anak saya baik macam saya. Tak percaya saya boleh dapatkan surat sokongan dari UlarDalamSemak PAS..."

Tidak ada sesiapa yang menjamin Raja Azman manakala bapanya tidak kelihatan dalam mahkamah sepanjang prosiding. BERNAMA
======================================================================

Komen2 di Facebook :

Suhaila M.zin and Faiz Na'aman like this.

Muhammad Ghozali
Muhammad Ghozali at 8:14pm May 19
like father like son

Faiz Na'aman
Faiz Na'aman at 8:14pm May 19
Kesian... ;-)

Azrin Hamzah
Azrin Hamzah at 8:22pm May 19
suruh RPK buat posting dalam blog dia mengenai "Cara-cara Menghasilkan Anak Soleh/Solehah".... lagi bagus, dapat pahala lagi. kurangkan merepek macam orang gila talak

Romie Romaizi
Romie Romaizi at 8:23pm May 19
Hahaha.. sama sekolah dengan aku dulu.. dari sekolah rendah sampai menengah.. Haru betol!

Muhammad Ghozali
Muhammad Ghozali at 8:24pm May 19
betol, betol, betol....

Goh Wei Liang
Goh Wei Liang at 8:27pm May 19
haha. tapi ayahnya entah lari ke mana. bro, patutnya tajuk berbunyi begini. "RPK perlu ikuti jejak anaknya - HADIR KE MAHKAMAH".

Romie Romaizi
Romie Romaizi at 8:31pm May 19
Wahahaha!!! Damn that's right!

Ahmad Sabki
Ahmad Sabki at 8:40pm May 19
jgn ada puak yg kata....ada ugutan utk pengakuan atau ujud konspirasi utk memalukan seorang pejuang bernama RPK

Sa'odah Elias
Sa'odah Elias at 8:40pm May 19
esok, main posting dlm MT will most probably be, ITS A BN GOVT'S CONSPIRACY. ha ha ha. Just wait for tomorrow. Mesti ada spin baik punya nak salahkan 1. kerajaan. 2. Umno. 3. BN. 4. DTS Najib, in that order.

Venkates Rao
Venkates Rao at 8:45pm May 19
Issue Bagus....jom, kita tengok macam mana dia defend..

Carlos Zubir
Carlos Zubir at 8:46pm May 19
Sy secara peribadi melihat Sdr Raja Petra seorang yang hebat,orang sedemikian perlu dilatih kerana berani memperjuangkan hasrat cuma beliau perlu dilatih menjadi insan yang bermaruah dan sygkan bangsa.Beliau perlu mendapat panduan dan mesti pandai mengawal emosi.Ciri leadership ada pada beliau,cuba UMNO menjemput beliau menjadi wira UMNO,insyaallah... Read More kempen 1Malaysia mudah dilaksanakan.Sy mencadangkan supaya semua pemimpin pembangkang seperti Tok Guru Hadi,Tok Guru Nik Aziz,Sdr Anwar,Sdr Azmin di ajak berbincang dan diUMNOkan..insyaallah impian PM kita untuk mendahulukan rakyat mudah dicapai.Kita hentikan pertikaman lidah dan kutuk mengutuk,kita ubah cara berpolitik melayu baru dengan lebih berhemah.

Suhaila M.zin
Suhaila M.zin at 8:48pm May 19
itu semua Allah punye kuasa..Kuat menipu, menfitnah skrg Allah balikkan pd dia.

Carlos Zubir
Carlos Zubir at 8:52pm May 19
dasat tuh


Linda Zahari
Linda Zahari at 9:06pm May 19
what goes around comes around~

Marissa Dean
Marissa Dean at 9:27pm May 19
So sad...and he is already 33? Still need his dad attention or a great attention seeker?

Carlos Zubir
Carlos Zubir at 9:34pm May 19
agreed with u Marissa.

Suhaila M.zin
Suhaila M.zin at 9:37pm May 19
klau 33 thn still takleh nak pikir setiap perbuatan..lu pikir lah sendiri..

Marissa Dean
Marissa Dean at 9:43pm May 19
And at the end of the day...anak melayu juga yang malu. Thanks Carlos.

Ezad Zainal
Ezad Zainal at 10:17pm May 19
teringit nak join Remp-it la kot tapi bapak dah tak dak duit dok pi byr duit jamin...tu la pasai kalo 24-7 kerja nak menfitnah org lain jek....

Carlos Zubir
Carlos Zubir at 10:17pm May 19
Mulai dari sekarang mari kita memperkasakan bangsa melayu,jgn bagi anak melayu dipandang rendah,mari kita memartabatkan bangsa kita.Kita selalu memperbesarkan isu rempit,ragut,dadah,ragut...ramai yang terlibat adalah anak bangsa kita sendiri,kita hentikan memandang rendah mereka ini,kita selamatkan bangsa kita dari dicaci,dihina,ketepikan fahaman ... Read Morepolitik,kita "educate" bangsa kita berfikir dan berpolitik,kita beri pandangan yang rasional,kurangkan pertikaman lidah,tolong sebarkan mesej baru kita kepada semua......hentikan kutuk mengutuk,tidak kira sesiapapun yang menrajui Perak atau dimana-mana jua negeri,asalkan mereka membawa mesej yang jelas bagi memartabatkan anak bangsa kita mesti bersatupadu..

Abd Aziz Taip
Abd Aziz Taip at 10:29pm May 19
inilah padahnya bila ibu dan bapa sibuk memblog dan memfitnah org lain...rupanya anak jadi penyamun...HIDUP PKR HIDUP RPK

Ezad Zainal
Ezad Zainal at 10:32pm May 19
yg malangnya DYMM Paduka Sultan Selangor ada terpalit juga rasa malu sbb ada pertalian darah......RPK tanggung la sendiri anak penyamun...

Abd Aziz Taip
Abd Aziz Taip at 10:48pm May 19
bapa dia bertapa kat gua mana? lepas ni anak pun makan rakyat tanggung kat penjara...nasib baik ada kerajaan BN...uhukkkkkk...tu pun tak paham2 nak bersyukur!

Dis Crypt
Dis Crypt at 11:00pm May 19
perghh....teruk tol..

bapak die takde duit sgt ke sampai anak kene mencuri? kalau nak mkn meh dtg rumah aku..aku masak sardin dan nasik putih....

tak pon mkn nasik koboi je....... Read More


pe da....

MataHati Bangsa
MataHati Bangsa at 11:26pm May 19
Anak Raja Pet ni bergari dengan anak pemimpin HINDRAF ker... haiiii

Hamidzun Hk mengenai kes anak Raja Pet, dia wajar tulis di Malaysian Today - "Ini semua konspirasi Umno". Dan selepas ini anak muda ini akan bertaubat depan Nik Aziz, bulan depan dia akan berceramah keliling kampung " kisah aku dan motorsikal curi".

Ghazali Haji Abu at 11:13pm May 19
Bila anak orang buat salah/silap, ambillah pengajaran darinya. Jangan satu hari nanti anak kita pula buat perkara yang serupa, mana nak taruk muka.

saya biasa nampak kawan2 yang bila kawan lain buat salah/silap dia kutuk habis2. Beberapa tempoh selepas itu dia pula yang buat perkara yang sama dan cuba justify dgn berbagai alasan....

Bukan nak bela RPK....


Hamidzun Hk at 11:18pm May 19 via Facebook Mobile
Ghaz ... Saya amat simpati dengan nasib yang menimpa Pet. Saya kenal dia masa di IKD lagi. Tapi dia jenis yang begitu. Semoga dia sempat bertaubat sebelum malaikat izrael datang bertandang.

MataHati Bangsa at 11:20pm May 19
Lepas ni anak raja petra akan naik pentas beri ceramah... saya dipaksa mengaku... pistol diletakkan di lubang dubur saya... Ini semua konspirasi UMNO/BN untuk menjatuhkan imej AnWAR Ibrahim... peeeeeerahhhhh

Hamidzun Hk at 11:25pm May 19 via Facebook Mobile
Matahati ... Ini macam cerita tamil campur hindustan. Macam biasa dengar saja. Dunia oh dunia

Ghazali Haji Abu at 11:31pm May 19
Teringat ceramah Ustaz Shamsuri dari Kedah, bila dah kena batang hidung sendiri terpaksalah keluar buah yg terakhir,
"Nabi Noh, rasul ulul'azmi pun dakwah kat anak dia tak berjaya, inikan kita yang bukan Nabi dan Rasul...."

Sebab tu saya reserve komen sikit bila isteri2 pemimpin kita tidak sempurna akhlaknya....
... Read More
Mudah2an keluarga kita dilindungi dan dipelihara Allah....

0 ulasan: