Isnin, 30 Mac 2009

SYED HAMID HILANG KELAYAKAN PEJUANG MELAYU


Syed Hamid belum fikir letak jawatan

KUALA LUMPUR: Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Syed Hamid Albar berkata beliau belum memikirkan sama ada mahu meletak jawatan dalam kabinet selepas gagal merebut jawatan Naib Presiden Umno dalam pemilihan parti Khamis lepas.

Beliau berkata perkara itu terserah kepada Datuk Seri Najib Tun Razak selaku bakal Perdana Menteri.

"Apa saja keputusan yang hendak dibuat, saya rasa ia tidak harus diheboh-hebohkan," katanya kepada pemberita di lobi Parlimen di sini hari ini.

Menteri Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna, Datuk Shahrir Abdul Samad, yang tewas dalam pertandingan merebut kerusi anggota Majlis Tertinggi Umno telah mengumumkan hasratnya untuk meletak jawatan dalam kabinet dengan alasan bahawa kekalahan itu menunjukkan beliau tidak cemerlang dalam tugasnya sebagai seorang menteri.

Menteri Pelancongan Datuk Seri Azalina Othman Said, yang juga tewas dalam pemilihan bagi kerusi MT Umno, bagaimanapun tidak berhasrat untuk meletakkan jawatan tetapi menyerahkan kepada Najib untuk menentukan kedudukannya. BERNAMA

MataHati~ UMNO memperjuangkan kedaulatan Agama, Bangsa & Tanahair.

Di Era Syed Hamid Menteri Luar, Negara kehilangan Kedaulatan Keatas Pulau Batu Putih. (Tanahair)

Ketika menerajui Kementerian Dalam Negeri, ...

1. Kesucian Agama Islam tercemar apabila Syed Hamid terlepas pandang dengan membenarkan penggunaan kalimah Allah oleh penerbitan bukan Islam. (Agama)

2. Institusi Raja2 Melayu telah dihina, tercabar dan diperlekehkan oleh kaum lain. Raja Melayu adalah Simbol Ketuanan Bangsa Melayu di tanah ini. (Bangsa)

Lengkaplah 3 komponen perjuangan yang dijunjung oleh UMNO tergadai ketika berada dalam tanggungjawab Syed Hamid.

Maka hilanglah kelayakkan Syed Hamid untuk dilantik lagi bagi memegang apa2 amanah Bangsa, Agama & Tanahair.

0 ulasan: