Ahad, 1 Februari 2009

RENUNGI KENYATAAN BODOH 'PRESIDEN GAGAL'


1. Perdana Menteri juga diminta mengulas sama ada terdapat kemungkinan akan ada wakil rakyat PR dari negeri lain, selain Perak, yang akan menyertai Umno dan BN.

"Kemungkinan tetap ada di mana-mana pun. Bila kita nak meramaikan ahli Umno ia terbuka untuk sesiapa juga. Bukan kita kata orang ini jangan. Kita hendak kalau datang dari parti lain nak masuk Umno (kita terima)," katanya.

(PEJUANG MELAYU SEPERTI DATUK AHMAD ISMAIL DIGANTUNG KEAHLIANNYA. YAB TUN DR. MAHATHIR KELUAR UMNO TIDAK PULA DIRAYU SUPAYA MENYERTAI SEMULA UMNO. DUA ADUN PKR YANG MENGHADAPI DAKWAAN RASUAH DAN MENGGANGGAP RASUAH SEKS SEBAGAI SEDEKAH YANG DIALU-ALUKAN MENYERTAI UMNO. SEKIRANYA BENAR 2 ADUN PKR INI MENYERTAI UMNO, ADAKAH IANYA AKAN MENGUATKAN UMNO & BN? ATAU HANYA AKAN MENJADI MODAL/PELURU LEBIH BERKESAN PIHAK PEMBANGKANG UNTUK MENYERANG UMNO YANG MENERIMA PERASUAH MENJADI RAKAN PERJUANGAN MEREKA?)

2. Berhubung cadangan untuk meminda Perlembagaan Persekutuan untuk memasukkan undang-undang antilompat parti, Abdullah berkata:

"Yang ini kita tengoklah apa kehendak dan kita beri peluang kepada pihak Pertubuhan Bukan Kerajaan (NGO)...parti-parti politik (untuk memberi pendapat). Selama ini kita beri kebebasan...tidak ada masalah yang timbulpun," katanya.

("SELAMA INI KITA BERI KEBEBASAN... TIDAK ADA MASALAH TIMBUL PUN!!!". NAMPAKNYA BELIAU TIDAK SEDAR APA KESILAPAN YANG TELAH BELIAU LAKUKAN SELAMA INI KERANA DALAM KEADAAN POLITIK NEGARA YANG HURU HARA KETIKA INI PUN BELIAU MASIH BERKATA.... TIDAK ADA MASALAH YANG TIMBUL PUN!!!!)


3. Abdullah juga ditanya mengenai terdapat dakwaan anggota tersebut dipukul ketika dalam siasatan.

"Cara yang mereka (SPRM) buat. Ini yang mereka tak mahu. Jangan buat lagilah macam ini. Mereka ini bukanlah berupa seorang penjenayah. Walau apa pun saya harap cara siasatan dibuat adalah dengan mengikut undang-undang," katanya.

("Mereka ini bukanlah berupa seorang penjenayah". KEPADA PAK LAH PERASUAH BUKAN SEORANG PENJENAYAH???)

Dari 3 contoh di atas, bolehlah kita bayangkan apa akan jadi sekiranya Malaysia mempunyai Perdana Menteri seperti Pak Lah selama 22 tahun... Jahanam...

0 ulasan: