Sabtu, 21 Februari 2009

AZALINA MOHON RM400j UNTUK BILLBOARD BARU BODEK NAJIB?


Azalina mohon RM400j

KUALA LUMPUR: Kementerian Pelancongan memohon tambahan peruntukan RM400 juta dalam pakej rangsangan ekonomi bagi memberi tumpuan penyelenggaraan produk pelancongan di samping mempromosi segmen pasaran utama sektor pelancongan negara.

Menterinya, Datuk Seri Azalina Othman Said, berkata kedua-dua aspek itu menjadi fokus tahun ini kerana kementerian mahu menggalakkan pemain industri pelancongan berbelanja lebih untuk mempromosi industri berkenaan, seterusnya menjana pendapatan negara menerusi kedatangan lebih ramai pelancong.

“Semua terkandung dalam kertas kerja permohonan peruntukan tambahan yang diserahkan kepada Menteri Kewangan hari ini (semalam) kerana bajet menyelenggara produk pelancongan negeri ini tidak begitu banyak dan kita mahu hal ini dipertimbangkan.


“Produk ini jika dapat diselenggara dan sentiasa ditambah baik berupaya menarik lebih ramai pelawat,” katanya selepas melancarkan lagu iklan dan kuiz Zoom! sempena program Zoom! Jalan Masjid India di sini, semalam.

MataHati~ Masih ingat kisah Azalina dan Timbalan Menterinya tidak hadir sidang Dewan Rakyat untuk menjawab soalan Lim Kit Siang "Apakah kaedah kajian empirikal yang digunakan oleh Kementerian Pelancongan bahawa dengan meletakkan gambar Perdana Menteri, Timbalan Perdana Menteri dan Menteri Pelencongan sedang mengangkat tangan (jerit Hidup Pak Lah Lah tu) akan meningkatkan jumlah kemasukan pelancong ke Malaysia."

Kini, siang-siang lagi Azalina sudah merancang strategi baru untuk membodek DS Najib yang akan ditabalkan sebagai Perdana Menteri baru hujung bulan Mac nanti. Maka akan sakitlah mata kita dengan billbord, banting & banner serta baju/t shirt & topi baru yang berharga RM400j dengan gambar dan slogan baru "HIDUP PAK JIB" pula....

0 ulasan: