Sabtu, 31 Januari 2009

UMNO DIHINA DI ERA 'PRESIDEN GAGAL'



Nik Aziz anggap UMNO pokok hampir mati

30/01/2009 4:15pm

KOTA BAHARU 30 Jan. - Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menyifatkan perkembangan dalam UMNO sekarang menunjukkan parti itu hilang daya tarikan sehingga ada pemimpinnya yang berpaling tadah.

Katanya kalau diibaratkan sebatang pokok, UMNO kini sebuah parti yang hampir mati dan akan gugur sendiri dahannya satu persatu sebelum menjadi pokok mati.

“UMNO kini tiada daya tarikan atau `graviti’ untuk menarik rakyat menyokong perjuangannya dan ini menyebabkan ramai ahli dan pemimpinnya mula berpaling tadah menyertai parti pembangkang, terutama Pas,” katanya kepada Bernama ketika ditemui pada majlis rumah terbuka Anggota Exco Kerajaan Negeri Datuk Anuar Tan di sini hari ini.

MataHati~ UMNO yang telah memerdekakan negara ini dari penjajah. UMNO yang menjadi teras Kerajaan telah berjaya mengisi kemerdekaan sehingga menjadikan Malaysia sebuah negara Islam yang disegani. Hanya kerana seorang Presidennya yang gagal memimpin, UMNO kini dihina. Dihina oleh bekas parti serpihannya sendiri.

Di manakah letaknya maruah pemimpin-pemimpin UMNO yang masih mempertahankan 'Presiden Gagal' Abdullah Bin Ahmad. Mengapakah UMNO terus merelakan satu demi satu kerosakan dilakukan oleh 'Presiden Gagal' Abdullah Bin Ahmad.

'Presiden Gagal' Abdullah Bin Ahmad adalah individu yang bertanggungjawab menyebabkan UMNO dihina. 'Presiden Gagal' Abdullah Bin Ahmad adalah individu yang akan dikutuk kerana menyebabkan UMNO dihina. Kerana jika UMNO terhina maka sebenarnya Melayu juga akan terhina.

Bangkitlah UMNO. Singkirkan 'Presiden Gagal' itu beserta anak, menantu dan kroni mereka. Binalah UMNO yang baru. UMNO yang bermaruah. UMNO yang mampu mengembalikan kemajuan dan kestabilan negara. UMNO yang boleh menjadi sandaran kepada masa depan agama, bangsa dan tanahair. Bangkitlah UMNO.

0 ulasan: