Ahad, 25 Januari 2009

SYED HAMID YANG PERLU BERUBAH



UMNO mesti berubah demi rakyat- Syed Hamid

25/01/2009 6:16pm

KOTA TINGGI 25 Jan. — UMNO mesti berubah sebelum rakyat mengeluarkan “hukuman mati” terhadapnya, kata Anggota Majlis Tertinggi UMNO Datuk Seri Syed Hamid Albar.

Beliau yang juga Menteri Dalam Negeri berkata, masanya sudah tiba untuk UMNO berubah kerana imejnya kini terjejas teruk ekoran terdapat kes di mana ahlinya ditahan berhubung dakwaan rasuah.

Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia sedang menyiasat beberapa ahli UMNO yang didakwa mengamalkan politik wang semasa berkempen bagi pemilihan bahagian parti baru-baru ini. - Bernama

MataHati~ Syed Hamid Singa Sarkas ini yang perlu berubah. Peluang selama 19 tahun mewakili rakyat Kota Tinggi tidak digunakan dengan sebaiknya untuk berbakti kepada rakyat. Kesannya, Imej UMNO menjadi hina di mata pengundi gara-gara sikap Singa Sarkas ini yang hanya menggunakan kedudukan yang telah diberikan untuk kepentingan diri dan kroninya sahaja.

'Hukuman Maut' sebenarnya telah diberikan oleh ahli UMNO Kota Tinggi kepada Singa Sarkas ini. Namun oleh kerana keupayaannya membeli Lembaga Disiplin UMNO, Singa Sarkas ini kini menjadi Jeneral Tanpa Tentera di UMNO Bahagian Kota Tinggi.

Hairan, Singa Sarkas ini tidak malu untuk mengeluarkan kata-kata yang sebenarnya amat tepat ditujukan kepada dirinya sendiri.

0 ulasan: