Rabu, 28 Januari 2009

UMNO KIAN HANCUR - MARI SELAMATKAN UMNO

Assalamualaikum wbt.

Rakan-rakan KPUMaya yang saya hormati.

Samada kita mahu mengakui ataupun terus menafikan, hakikatnya parti kita UMNO sedang berada dalam kedudukan yang cukup lemah semenjak ianya ditubuhkan lebih 63 tahun yang lalu.

Ada yang mengatakan semuanya bermula semenjak PRU12 pada Mac 2008 yang lalu. Ada juga yang berpendapat bahawa bibit-bibit kelemahan ini telah lama berputik dalam UMNO.

Yang paling jelas, UMNO ditimpa pelbagai masalah yang datang satu demi satu di era kepimpinan Presiden dan Perdana Menteri Abdulah Ahmad yang akan dikenang dalam sejarah UMNO sebagai Presiden Yang Gagal.

UMNO begitu penting kepada Bangsa Melayu Islam di Malaysia. Masa depan UMNO berkait rapat dengan masa depan Bangsa Melayu Islam di Malaysia. Lemahnya UMNO akan menyebabkan lemahnya kuasa politik Melayu ketika berhadapan dengan permintaan melampau kaum-kaum lain di Malaysia.

Justeru mahu atau tidak, UMNO perlu diperkukuhkan semula. Ahli UMNO dan rakyat Malaysia sedang menanti ketibaan Mac 2009 bagi melihat kesungguhan UMNO untuk berubah dan kembali kepada perjuangan asalnya untuk membela agama, bangsa dan tanahair.

Cahaya dan harapan tetap bersinar di hadapan sekiranya kita sebagai ahli UMNO tetap bersatu dengan barisan kepimpinan yang bakal menerajui UMNO mulai Mac 2009 nanti.

Sebagai ahli, marilah kita memainkan peranan kita walau sekecil zarah sekalipun bagi membantu memantapkan semula perjuangan parti kita UMNO.

Di sini saya memohon agar dapatlah kiranya kita berkongsi pendapat dan pandangan akan bagaimana kaedah dan pendekatan yang boleh digunapakai oleh pucuk pimpinan UMNO yang baru dalam menerajui UMNO ke arah perubahan bagi memulihkan sokongan rakyat terhadap parti yang telah banyak berjasa ini.

Segala pandangan ini akan dipersembahkan kepada YAB Datuk Seri Mohd Najib sebagai pandangan dari KPUMaya.

Sila klik di sini untuk memberikan pandangan. Selamat berdiskusi...

0 ulasan: