Jumaat, 16 Januari 2009

APA KATA ANWAR TERHADAP PAS


Apa Kata Anwar Ibrahim Terhadap Pembangkang :

~"Pemimpim DAP, PAS dan Semangat 46 (kini Parti Keadilan)gila kuasa sehingga mereka sanggup memperdayakan rakyat untuk mencapai matlamat Politik mereka. Pemimpin seperti ini yang mudah berbohong, hanya berminat kepada kuasa & tidak mengendahkan kepentingan rakyat & negara."

~“Ia tiga serangkai berkhalwat; perkahwinan untuk keselesaan. Parti-parti ini tidak mempunyai objektif yang sama dan setiap satu mengikut agenda sendiri.”
(Apakah bezanya dengan Pakatan Rakyat.)

~"Rakyat harus menolak PAS kerana ia gagal untuk menjaga kebajikan orang Islam di negara ini. Ketidakjujuran perjuangan PAS terbukti daripada kerjasamanya dengan DAP untuk menafikan masa depan yang lebih cerah bagi orang Melayu".

Apakah pandangannya terhadap DAP dan Pas pada amnya?

Dalam mesejnya kepada pengundi pada 1995, Anwar berkata:

~“Parti-parti pembangkang mencetuskan sentimen perkauman untuk mengganggu keharmonian. Pas dan Semangat 46 (kini Parti Keadilan)menimbulkan sentimen perkauman di kalangan orang Melayu manakala sekutu mereka, DAP dalam usaha memancing undi masyarakat Cina, cuba untuk mencetuskan kebencian terhadap kerajaan dan orang Melayu. Kita tidak sepatutnya membenarkan diri kita diperalatkan oleh parti-parti pembangkang.”
(Kini Anwar yang sedang diperalatkan oleh DAP untuk mencapai matlamat 'Malaysian Malaysia'nya untuk menghapuskan Dasar Keistimewaan Melayu.)


Dan bagaimana pula dengan sekutunya sekarang, Lim Kit Siang dari DAP?

“Kita tidak akan bertolak ansur dengan DAP, yang memainkan sentimen perkauman. Saya memberi amaran kepada Kit Siang agar jangan bermain api kerana orang Melayu tidak bodoh dan kesabaran mereka ada hadnya."

Apa kata Anwar Ibrahim terhadap Kerajaan BN:

~"Rakyat harus menggunakan rekod cemerlang Kerajaan BN untuk mengukur sejauhmana kecekapan Kerajaan BN mentadbir negara. Tidak seperti pembangkang yang suka membuat janji kosong, Negara di bawah BN, dihormati diseluruh dunia. Kita tidak seharusnya menjadi warganegara yang tidak bersyukur seperti PEMBANGKANG".

(Kini Anwar Ibrahim yang sudah menjadi warganegara yang tidak bersyukur itu. Sanggup memperdayakan rakyat demi mencapai matlamat politiknya. Bersahabat dan bersubahat dengan mereka yang pernah dituduhnya sendiri dengan pelbagai label. Sanggup menggadaikan maruah dan keistimewaan Bangsa Melayu demi mengejar kuasa dan pangkat dunia. Hanya satu gelaran yang sesuai untuknya : PENGKHIANAT BANGSA.)

0 ulasan: