Ahad, 5 Oktober 2008

GELOMBANG PEMULIHAN UMNO BERMULA


Umno Besut umum calon

JERTIH: Umno Bahagian Besut akan mencalonkan Datuk Seri Najib Razak dan Tan Sri Muhyiddin Yassin sebagai Presiden dan Timbalan Presiden Umno pada mesyuarat perwakilannya pada 11 Oktober ini.

Ketua Umno Bahagian Besut, Datuk Seri Idris Jusoh, berkata cadangan itu dibuat oleh sebahagian besar perwakilan yang akan menghadiri mesyuarat bahagian.

Bagi jawatan Ketua Pemuda Umno, katanya, pergerakan bahagian itu akan mencalonkan Exco Pemuda, Datuk Mukhriz Mahathir yang juga Ahli Parlimen Jerlun pada mesyuarat perwakilan Pemuda pada 10 Oktober.

Sementara itu, semua jawatan utama dalam Umno Bahagian Besut iaitu ketua, timbalan dan naib tiada pertandingan selepas pengesahan calon ditutup kelmarin.

Idris yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Jertih menang tanpa bertanding, manakala jawatan timbalan bakal diisi Adun Hulu Besut, Nawi Mohamad selepas penyandang jawatan yang juga Ahli Parlimen Besut, Datuk Dr Abdullah Md Zin menarik diri.

~MataHati~: Apa yang pernah saya tulis sebelum ini tentang kesediaan Najib untuk menerima pencalonan Presiden dan Muhyiddin untuk Timbalan Presiden sudah hampir bermula untuk menjadi kenyataan. Awan cerah kembali menyinari UMNO. Sama-samalah kita bergerak seiring dengan perubahan yang bakal membersihkan sebahagian besar masalah UMNO. Diharap tidak ada lagi 'pemikiran azalina' @ 'pembodek' yang masih ingin menoleh kebelakang. Cukuplah segala korupsi yang telah berlaku selama ini yang menjadi kemarahan rakyat. UMNO harus memulihkan pandangan rakyat.

Pengunduran Pak Lah harus diikuti bersama dengan pengunduran 'Menteri-Menteri Kabinet Lantikan KJ'. Jika tidak, masalah terbesar UMNO iaitu Menantu Perdana Menteri yang berkuasa ke atas sebahagian Menteri Kabinet & Setiausaha Politik Menteri tidak akan dapat disingkirkan dan ini akan mengganggu proses pemulihan yang mempunyai waktu yang amat singkat sehingga PRU13 akan datang.

Najib sememang telah tahu siapa Menteri-Menteri Kabinet Lantikan KJ itu...

0 ulasan: